Ekonomi

Enflasyonda Şampiyon Giyim Oldu: Yeni Artışlar Olacak mı?

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre ekim ayı enflasyonunda artış şampiyonu aylık yüzde 22,40 artışla çocuk giyim oldu. Okulların açıldığı dönemde mevsim değişikliği de eklenince aileler tedirgin oluyor.

TÜİK enflasyon bilgilerinde Ekim ayının artış şampiyonu yüzde 22,40 artışla çocuk giyimi olunca gözler fiyatlara çevrildi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, fiyat artışındaki temel etkenin okulların açılması olduğunu söyledi.

TÜİK’e göre ekim ayında enflasyon bir önceki aya göre yüzde 3,43, bir önceki yıla göre ise yüzde 61,36 arttı. En fazla artış gösteren ana küme yüzde 13,73 ile giyim ve ayakkabı olurken, fiyatı en fazla artan kalem ise yüzde 22,40 ile çocuk giyim oldu.

Kadın giyiminde 1 ayda yüzde 16,84, kadın ayakkabısında yüzde 16,14, erkek giyiminde ise yüzde 10,20 artış yaşandı.

Giyim fiyatlarındaki artış İstanbul Ticaret Odası (İTO) verilerinde de görülürken, ekim ayında fiyat artış şampiyonu erkek pardesü yüzde 83,90 ile oldu.

Havaların soğumaya başladığı bu günlerde zincir mağazalarda kaban fiyatları 900 liradan başlıyor, çocuk kıyafetleri ise 700 liradan başlıyor ve ortalama 1.500-2.000 lira arasında görülüyor.

TGSD Başkanı Ramazan Kaya, ekim ayındaki artışların mevsim ve dönem değişikliğine bağlı olduğunu söyledi.

Giyimdeki fiyat artışlarına ilişkin Kaya, Sözcü’nün aktardığına göre, ‘Mevsimlerin değişmesi nedeniyle Ekim ayına yeni çalışmalarla, yeni etkilerle girdik. “Enflasyonun yüksek olmasının nedeni mevsim geçişleriydi” dedi.

Çocuk giyimindeki artışı okulların açılmasına bağlayan Kaya, talep artışının etkili olduğunu söyledi.

Tekstil, hazır giyim ve perakendede kârlılığın düşük olduğunu belirten Kaya, etiketlerdeki fiyat artışlarının hammadde ve döviz kurundaki artışların etkisi olduğunu belirtti.

Bu dönemde talebin azalması nedeniyle ekstra fiyat artışı olmayacağını belirten Kaya, ‘Hem turistik hem de iç talep azaldı. Turistlerin harcamalarında yüzde 30-40’lara varan bir azalma var. “Bu yıl başka bir fiyat artışı görme ihtimalimiz yok çünkü buna dayanacak güç yok” dedi.

Maliyetlerdeki artışın, minimum fiyat artışıyla gelecek yıl farklı fiyat etiketlerine neden olacağını belirten Kaya, “Bu yıl zaten oldu.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu