Teknoloji

Ford, eski Tesla yöneticisinin yardımıyla ucuz elektrikli arabalar geliştirmek istiyor

TechCrunch’ın edindiği bilgiye göre, eski Tesla ve Ford Advanced EV geliştirme şefi Alan Clarke, düşük maliyetli bir elektrikli araç geliştirmeye yönelik bir Ford skunkworks projesine liderlik ediyor.

Ford’un CEO’su Jim Farley dördüncü çeyrek kazanç çağrısında “düşük maliyetli” bir KONUT platformu oluşturmak için bir “skunkworks” grubunun kurulduğunu belirterek konuya değindi. TechCrunch daha sonra Clarke’ın yaklaşık iki yıllık ve Kaliforniya’da bulunan skunkworks projesine liderlik ettiğini doğruladı. Projede aynı zamanda otomobil üreticisinin Kasım 2023’te satın aldığı Auto Motive Power’dan (AMP) mühendisler de yer alıyor. Yaklaşık beş yıl boyunca Tesla’da Clarke ile aynı görevi yürüten AMP’nin kurucusu Anıl ParyaniSkunkworks projesinin bir parçası.

Ford, uygun fiyatlı akülü elektrikli araç kategorilerine olan talebin azalması ve hibritlere olan talebin artması nedeniyle son aylarda 12 milyar dolarlık bir yatırımın ertelenmesi de dahil olmak üzere bazı elektrikli araç yatırım planlarını geri çekti. Ancak otomobil üreticisi hâlâ gelecekteki çalışmalara yatırım yapmaya devam ediyor. Geçen Mayıs ayında Farley, 2025 yılında üretime girecek olan T3 elektrikli kamyonu ve üç sıralı SUV’yi destekleyecek ikinci nesil EV platformunun ayrıntılarını açıklamıştı.

Ford, 2022 yılında şirketini üç ayrı birim halinde yeniden yapılandırdı: Ticari birim FordPro, geleneksel içten yanmalı motor ve hibrit ünite Ford Mavisive bağlantıya ve elektrikli araçlara odaklanmak. Ford Modeli e . Şirketin karı, gazla çalışan ve hibrit araçların satışından ve Ford Pro’daki büyümeden geldi. Ancak Ford’un EV işi kazançları düşürmeye devam ediyor.

Şirket, 2023 yılının 4. çeyreğinde gelirinin önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,5 artışla 46 milyar dolar elde ettiğini açıkladı. Bunun en büyük dilimini 26,2 milyar dolarla Ford Blue oluştururken, Ford Pro ise 15,4 milyar dolar gelir elde etti. Şirketin elektrikli araç birimi Ford’a 1,6 milyar dolar, Ford Credit ise 2,7 milyar dolar gelir elde etti.

Ford dördüncü çeyrekte 526 milyon dolar zarar ederken, bu rakam geçen yılın aynı döneminde 1,3 milyar dolardı. Zarar büyük ölçüde çalışanların emeklilik programları ve yurt dışı operasyonlarının yeniden düzenlenmesiyle ilgili özel harcamalardan kaynaklandı. Yine düzeltilmiş bazda şirket 4. çeyrekte 1,05 milyar dolar, yıllık ise 10,4 milyar dolar gelir elde etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu