Neden bu kamyonların önleri düz ve arkaları yükseltilmiş?
Brezilya sadece futbolu, tropik ormanları ve karnavallarıyla ünlü bir ülke değil. Sambacılar Farklı bir nakliye kültürü ile de bilinmektedir. Brezilyalı kamyoncular araçlarına yaptıkları farklı modifikasyon stilleri ile tuning dünyasına farklı bir boyut katıyor.
Ama Brezilyalılar Sadece araba güzel göründüğü için değil. , başka sebepler de var. Nedir bu sebepler, artıları ve eksileri nelerdir? Hadi daha yakından bakalım.
Kamyonların arka süspansiyonunu 2 metreye kadar kaldırıp öne basan Brezilyalılar, bu tarza ‘kanguru kamyon’ ya da ‘kayışlı kamyon’ diyorlar.
Sürücüler, kötü yol koşullarını veya kazaları en aza indirmek için bu prosedürü seçtiklerini söylüyor. Ama kamyonları bu formda modifiye etmeleri En değerli sebep “güvenlik”tir.
Dışarıdan baktığımızda her şey pembe gibi görünse de Brezilya’nın içi pek de göründüğü gibi değil. Ülkede görülen hata oranları oldukça yüksektir. Bu suçlardan ilki hırsızlıktır. özellikle otoyollarda kamyonlar sıklıkla yağmalanır.
Bu nedenle tır şoförleri can ve mal güvenliği için kanguru tırları tercih etmeye başladı.
Ayrıca sürücülere göre aracın ön kısmına basmak ve geri kalanını kaldırmak kamyonların yük kapasitesini artırıyor ve daha iyi sürüş performansıolmasını sağlar.
Kimisine hoş kimisine itici gelen bu tarz, sürücü için rahat olmakla birlikte hem trafiğe hem de araçlara uygundur. ciddi hasarlarverebilir.
Geri kalan tırların araca verdiği zarardan önce yerden nasıl kaldırıldığına bakalım.
Bu sistem iki şekilde çalışmaktadır. İlk olarak ve genellikle tercih edilen, kamyonların orijinal şasesi esas alınarak yapılır. ikinci bir şasi ekleme ve böylece arka taraf 2 metreye kadar yükseltilebilir. İkinci prosedürde şaseye çeşitli aparatlar veya ilave makaslar eklenir.
Aracın dengesini iyileştirdiği iddia edilen bu formül, virajlarda aracın hakimiyetini kaybetmesini engelliyor. devrilme olasılığını azaltır . Normalde, bunların hepsi sürücülerin görüşleridir. Bu değişikliğe karşı çıkan uzmanlar ve diğer kamyonculara göre durum oldukça farklı.
Onlara göre kamyonun arkasının sökülmesinin asıl sebebi kamyonun yasadışı olarak aşırı yüklenmesini örtbas etmektir.
Ayrıca bu durum araçlara büyük zararlar vermektedir. Örneğin, arka tavan kaldırıldığında ve acil frenleme gerektiğinde, yükün ileri fırlatılması kolaylaşıyor; Bu, sürücünün her zaman tehlikede olabileceği anlamına gelir.
İşin bir de fizik kanunu kısmı var. Kamyonun arka ucu yükseldiğinde ağırlık merkezi tamamen değişir ve ön aks çok yüklü. Bu da ön aksların ve tekerleklerin aşınmasına, frenleme performansının ve zamanla özellikle şanzımanın bozulmasına neden olur. birçok modül boşa gittibu neden oluyor.
Sürücülerin söylediğinin aksine sürüş uzmanlarına göre yük ön aksa baskı yapacağı için çok ağır. virajlarda dönmeyi zorlaştırır . Bu, aracın dengesinin bozulmasına ve devrilmesine neden olabilir.
Tüm bunların sonucunda Brezilya hükümeti kazaları önlemek için bir yasa çıkardı.
2014 yılında, Ulusal Trafik Kurulu (Contran), kamyonların düzlüğünü sınırlayan Karar 479’u yayınladı. Bu yasaya göre kamyonlar 2 dereceye kadar yükseltilebilir.
Kuyu Metre başına 3,5 santimetre aracın arkasına kadar yükseltilebilir. Ayrıca stop lambaları yerden 1,20 metre yükseklikte olamaz. Park lambaları veya konum lambaları yerden yüksekliği 1,50 metreyi geçemez.
Ancak Brezilyalı sürücüler Yasalara uyduğu söylenemez. . Bugün hala Brezilya yollarında kanguru kamyonları görmek mümkün.
Kamyon, otobüs gibi araçlarla ilgili hazırladığımız diğer içeriklere aşağıdan ulaşabilirsiniz: